دزدگیر خودرو یک وسیله‌ی ضروری برای تامین امنیت انواع خودرو‌ها می‌باشد. در واقع دزدگیر ماشین یک سیستم امنیتی است که از سنسوری متصل به یک آژیر تشکیل شده است. این سنسور روی محلی در بدنه خودرو قرار می‌گیرد و در صورتی که فردی به آن دست بزند آژیر دزدگیر فعال خواهد شد. افزایش سرقت اتومبیل‌ها و وسایل داخل آن‌ها، ضرورت نصب دزدگیر خودرو را دو‌‌چندان نموده است.

امروزه دزدگیر‌های خودرو در انواع مختلف با ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوت تولید و عرضه می‌شوند. هر فردی ممکن است انتظارات متفاوتی از یک سیستم امنیتی برای خودرو خود داشته باشد و بر اساس این انتظارات دزدگیر ماشین مورد نظر خود را انتخاب کند. در این مقاله قصد داریم به ارائه توضیحاتی در مورد انواع دزدگیر‌های ماشین موجود در بازار و ویژگی‌های آن‌ها اشاره کنیم. با استفاده از این اطلاعات شما می‌توانید بهترین دزدگیر را برای وسیله نقلیه خود انتخاب نمایید.

دزدگیر ریموت دار ساده

این نوع دزدگیر، ساده‌ترین نوع دزدگیر خودرو محسوب می‌شود. تنها قابلیت این دزدگیر ساده خودرو، تولید صدا در صورت تحریک شدن سنسور‌های نصب شده در اتومبیل است. میزان حساسیت این سنسور‌‌ها قابل تنظیم می‌باشد.
دزدگیر ساده
اگر ماشین خود را معمولا در فضاهای امنی چون حیاط خانه و… پارک می‌کنید، استفاده از این نوع دزدگیر برای آن کفایت می‌کند. زیرا این خودرو‌ها زیاد در معرض خطر قرار نمی‌گیرند و تنها کافی است سنسوری داشته باشند که شما از تهدیدهای احتمالی باخبر سازد. در واقع دزد‌گیر‌های ساده غیر از قابلیت آژیر کشیدن، قابلیت دیگری ندارند. از لحاظ قیمت نیز دزدگیر ساده ارزان‌ترین نوع دزدگیر خودرو محسوب می‌شود. نکاتی که در زمان انتخاب و خرید این نوع دزدگیر باید به نکاتی چون میزان صدای آن، برد و طول عمر ریموت دستگاه توجه داشته باشید.

دزدگیر سیمکارت خور

در رده‌بندی دزدگیر ماشین ، دزدگیر‌های سیمکارت خور نوع پیشرفته‌تر از دزدگیر‌های ساده محسوب می‌شوند. این دزدگیر‌ها مجهز به سیمکارت هستند که برای شما امکاناتی چون کنترل خودرو از راه دور و برقراری ارتباط با مالک خودرو را فراهم می‌کند. برای مثال این دزدگیر خودرو قادر است برخی از خطرات احتمالی را تشخیص دهد و آن‌ها را به اطلاع صاحب خودرو برساند. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که ماشینتان را به دیگران می‌سپارید، این سیستم امنیتی انتخاب خوبی برای شما محسوب می‌شود. دزدگیر‌های سیمکارت‌خور مجهز به سیستم ارسال پیامک نیز می‌باشند. هم‌چنین در صورتی که فراموش کرده باشیم درب خودرو را قفل کنیم، می‌توانیم با استفاده از ریموت این نوع دزدگیر درب خودرو خود را از راه دور قفل نماییم. دزدگیر‌های سیمکارت خور از دزدگیر‌های ساده گران‌تر هستند اما به دلیل دارا بودن امکانات بیشتر در پیشگیری از وقوع بسیاری از خطرات و سرقت‌ها مقرون به صرفه می‌باشند.

دزدگیر سیمکارت خور
دیگر امکانات این نوع دزدگیر ماشین عبارتند از؛
● امکان پیدا کردن وسیله نقلیه در اماکن شلوغ چون پارکینگ
● بالا‌بر شیشه
● تایمر و ساعت
● باز کننده‌ی درب صندوق عقب
● آنتن مجزا برای افزایش برد ریموت
● نمایشگر وضعیت باتری

دزدگیر خودرو دوربین‌دار

یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین انواع دزدگیر ماشین دزدگیر‌های دوربین‌دار و تصویری هستند. با استفاده از دوربین این نوع دزدگیر، می‌‌توانید در هر لحظه تصویر خودرو خود را به صورت زنده مشاهده کنید و از وضعیت آن آگاه شوید. با نصب این نوع دزدگیر روی خودرو‌ها، امکان وقوع سرقت نزدیک به صفر می‌شود. این دزدگیر‌ها دارای امکانات ویژه‌ای می‌باشند. برخی از این امکانات عبارتند از:
● باز و بسته شدن اتوماتیک درب‌های ماشین در زمان نزدیک و دور شدن ریموت به خودرو
● امکان استارت زدن ماشین با ریموت از راه دور
● امکان خاموش و روشن کردن بخاری خودرو از راه دور با استفاده از ریموت
● اطلاع رسانی به مالک در زمان وقوع اشکال در سیستم اتومبیل. اشکالاتی همچون ضعیف شدن باتری خودرو، افزایش بیش از حد دمای اتومبیل و… .
● دارای حافظه برای ذخیره سازی فیلم‌ها.
● مجهز به سنسور برای فیلم برداری از محیط در صورت وقوع ضربه یا لرزش شدید.
● امکان ارتقای حافظه.
● امکان ضبط تصاویر به صورت سیاه وسفید در زمان شب.
دزد‌گیر‌های دوربین‌دار اتومبیل دارای امکانات بیشتری هستند و به همین دلیل نسبت به نوع ساده و سیمکارت خور قسمت بیشتری دارند.

دزدگیر خودرو ردیاب‌دار

اگر بخواهیم رده بندی دزدگیر ماشین را در نظر بگیریم این طور می توان گفت که این نوع دزدگیر بیشتر برای خودرو‌های گران قیمت استفاده می‌شود. با نصب دزدگیر خودرو دارای ردیاب روی وسایل نقلیه، حتی در صورت به سرقت رفتن خودرو می‌توانید در گوشی موبایل و کامپیوتر خود مکان آن را مشاهد کنید. در واقع تفاوت اصلی این مدل دزدگیر و سایر انواع آن در این است که دزدگیر‌های معمولی تنها پیش از وقوع سرقت کاربرد دارند. نمونه‌های بدون ردیاب نمی‌توانند در پیدا شدن خودرو پس از سرقت کمک کنند. در حالی که دزدگیر‌های دارای ردیاب در پیدا شدن خودرو مسروقه تأثیر به سزایی دارد. این دزدگیر‌ها امکانات پیشرفته‌ی دیگری نیز دارند.

دزدگیر خودرو ردیاب‌دار
امکاناتی که در ادامه آن‌ها را نام برده‌ایم.
● امکان شنود و ضبط صدای داخل اتومبیل از راه دور
● خاموش و روشن کردن ماشین از فاصله دور
● قابلیت مشاهده سرعت ماشین در حال حرکت
● امکان مشاهده مسیر‌های پیموده شده قبلی
● امکان محاسبه سوخت مصرفی ماشین
● دارای سیستم هشدار پیامکی
● برد و آنتن‌دهی فوق‌العاده، حتی در تونل‌ها و پارکینگ‌ها
● قابلیت مشاهده خودرو بر روی نقشه‌های ماهواره‌ای
● قابلیت تعیین محدوده تردد مجاز برای اتومبیل که در صورت خروج اتومبیل از آن محدوده به شما هشدار داده خواهد شد.
● دارای طول عمر باتری بسیار زیاد
این نوع از دزدگیر ماشین ، گران‌ترین نوع سیستم امنیتی خودرو محسوب می‌شود. بهترین دزدگیر خودرو برای ماشین‌های لوکس، دزدگیر‌های ردیاب‌دار می‌باشند.

نکاتی در مورد نصب دزدگیر ماشین

نصب دزدگیر ماشین از استاندارد‌هایی برخوردار است که توسط کارخانه‌های سازنده‌ی دزدگیر‌ها مشخص می‌شود. دزدگیر‌ها باید به گونه‌ای نصب شوند که تا حد امکان در دسترس نباشند. بنابراین پیدا کردن آن برای سارق سخت‌تر می‌شود و ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.
دزدگیر خودرو جزء لوازم لوکس آن محسوب نمی‌شود؛ بلکه در زمره لوازم جانبی خودرو قرار می‌گیرد. به همین دلیل نصب آن باید توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود. جالب است بدانید که در آموزشگاه‌ها دوره‌های تخصصی در زمینه نصب دزدگیر خودرو وجود دارد. البته علاوه بر آموزش‌‌های تئوری، تجربه‌های عملی نیز نقش بسیار مهمی در توانایی یک نصب کننده‌ی دزدگیر دارد. مهارت در سیم‌کشی و تعبیه دزدگیر برای خودرو‌های مختلف نیاز به تجربه‌های عملی دارد.

نکاتی درباره دزدگیر ماشین
بیشتر از ۹۰ درصد مواقع همه‌ی دزدگیر‌‌ها روی انواع مدل‌های خودرو قابل نصب هستند. در کم‌تر از ۱۰ درصد مواقع این امکان وجود دارد که یک نوع دزدگیر برای مدل خاصی از خودرو کاربردی نباشد.
بیشتر دزدگیر‌هایی که در کشور ما بر روی خودرو‌ها نصب می‌شوند، وارداتی هستند. آن‌ها در کشور‌های چین و سنگاپور تولید شده‌اند. برای انتخاب دزدگیر ماشین تصویری و یا ساده ای که مناسب خودروی شما باشد، توصیه می‌شود که ابتدا انتظارات خود را از یک سیستم حفاظتی و امنیتی مناسب مشخص کنید. پس از آن با متخصصان و فروشندگان دزدگیر مشورت کنید و در مورد برندها و انواع آن‌ها اطلاعات کسب کنید با این کار می‌توانید دزدگیری را انتخاب کنید که انتظاراتتان را برآورده می‌کند. به یاد داشته باشید که از افراد متخصص در این زمینه برای نصب صحیح این وسیله کمک بگیرید.
خرید دزدگیر برای خودرو، هزینه‌ای ضروری است. وجود دزدگیر خودرو می‌تواند تا حد چشمگیری از به سرقت رفتن خودروی شما و وسایل درون آن جلوگیری کند. این وسیله با افزایش ضریب امنیتی ماشین، باعث آسایش خاطر شما می‌شود و نیازی نیست همواره برای پارک کردن ماشین خود به دنبال مکانی امن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *