x
X

بررسی انواع دزدگیر اماکن

بررسی انواع سیستم حفاظتی منازل یکی از موارد مهمی می باشد که باید قبل از خرید آن را مورد بررسی قرار داد.

بررسی انواع دزدگیر اماکن

همه روزه مردم به فکر افزایش امنیت محل زندگی خود می باشند به همین علت از دزدگیر اماکن استفاده می کنند. امروزه استفاده از سیستم حفاظتی در منازل بسیار افزایش یافته است. یکی از دلایل افزایش میزان استفاده از دزدگیر منزل افزایش تعداد سرقت ها می باشد. این سیستم امنیتی و حفاظتی انواع مختلف و همچنین کاربرد ها و قابلیت هایی متفاوتی دارد.

دزدگیر خانه یک سیستم امنیتی و حفاظتی می باشد که درصورت ورود افراد غیرمجاز به حریم خصوصی، فرد را به روش های مختلف آگاه می سازد. همان طور که در بالاتر گفته شد دزدگیر های اماکن دارای انواع مختلفی می باشند و با توجه به نوع آن ها، قابلیت های متفاوتی دارند. در این مقاله شما را با انواع دزدگیر و قابلیت های آن آشنا خواهیم کرد.

دزدگیر اماکن دارای اجزای مختلفی است که مهم ترین و اصلی ترین قسمت آن دستگاه مرکزی می باشد که در واقع قلب سیستم نام گذاری شده است.

دزدگیر اماکن

انواع دزدگیر مغازه و منازل

باسیم

این نوع دزدگیر همانطور که از نامش پیداست نیاز به سیم کشی دارد. دزدگیر منزل باسیم جهت اتصال سنسورها به دستگاه مرکزی لازم است سیم کشی شود. اولین نوع دزدگیر های اماکن با سیم بودند.

بی سیم

این نوع دزدگیر نیازی به سیمکشی ندارد و اتصال سنسورها به دستگاه مرکزی از طریق ارسال سیگنال انجام می شود. دزدگیر های اماکن بیسیم امروزی تر و به روز تر می باشند.

دزدگیر اماکن فایروال

دزدگیر با تلفن کننده ثابت

این دستگاه یکی از پرکاربرد ترین دزدگیرهای اماکن می باشد. بسیاری از افراد برای خرید دزدگیر منزل، این نوع را انتخاب می کنند. با خرید و نصب این نوع دزدگیر اماکن می توانید شماره تلفن خودرا روی آن تعریف کنید تا  درصورت به صدا درآمدن آژیر، با شما تماس گرفته شود. لازم است از قبل پیغامی را روی دزدگیر اماکن تعریف کنید تا درصورت تماس،پیغام ضبط شده را برای شما پخش کند.

این نوع دزدگیر اماکن دارای یک تلفن کننده می باشد که به خط ثابت شما متصل می شود. در صورتی که دستگاه ورود غیرمجاز را تشخیص دهد بلافاصله از طریق تلفن ثابت با شماره تلفن شما تماس خواهد گرفت و پیغام ضبط شده را پخش می کند. توجه داشته باشید که در صورت قطع شدن تلفن ثابت، امکان تماس گرفتن در شرایط اضطراری برای دستگاه وجود ندارد.

دزدگیر اماکن سیمکارتی

دزدگیر منزل سیمکارتی نیز مانند نوع قبلی در هنگام سرقت با شماره تلفنی که برای آن تعریف کردید تماس می گیرد. البته نقطه قوت این دستگاه نسبت به نوع تلفن کننده ثابت در سیمکارتی بودن آن می باشد. این دستگاه درصورت قطع خط تلفن ثابت بازهم قادر به تماس گرفتن می باشد به این دلیل که تلفن کننده آن به خط تلفن ثابت نیازی ندارد و برای فعال سازی آن لازم است یک سیمکارت تهیه کنید. به این نکته توجه کنید که سیمکارت مورد استفاده در این دستگاه  باید شارژ اعتباری داشته باشد. در صورت نداشتن اعتبار امکان تماس گرفتن وجود نخواهد داشت.

دستگاه تلفن کننده به طور جداگانه نیز به فروش می رسد. برای دزدگیرهای اماکنی که تلفن کننده ندارند می‌توان تلفن کننده خریداری کرد و دستگاه مرکزی را به آن متصل کرد. توجه داشته باشید که تلفن کننده یکی از اجزای مهم دزدگیر اماکن می باشد. در هنگام سرقت ممکن است شما در فاصله ای بسیار دور از منزل خود باشید و امکان شنیدن صدای آژیر برای شما فراهم نخواهد بود. در این موقعیت تلفن کننده بسیار کارآمد می باشد.

تلفن کننده سیمکارتی

نکات مهم برای بررسی انواع دزدگیر منازل

1) یکی از مواردی که لازم است هنگام خرید دزدگیر اماکن به آن توجه کنید مدل دزدگیر خانه می باشد. بهتر است جهت افزایش امنیت منزل خود از سیستم دزدگیرحرفه ای مانند دزدگیر اماکن سیمکارتی استفاده نمایید.البته درصورت خرید دستگاه مرکزی بدون تلفن کننده می توانید تلفن کننده ی آن را به طور جداگانه خرید کنید. در هر صورت تلفن کننده جهت افزایش امنیت منزل بسیار اهمیت دارد.

2) دومین موردی که اهمیت دادن به آن از الزامات امنیتی می باشد، محل قرار گیری دستگاه مرکزی می باشد. دستگاه مرکزی دزدگیراماکن همان طور که گفته شد قلب سیستم می‌باشد و به همین علت محل نصب آن بسیارمهم است. در صورتی که دستگاه مرکزی در جایی نصب شود که سارق به راحتی به آن دسترسی داشته باشد می تواند با غیرفعال سازی و قطع دستگاه، کل عملکرد سیستم مختل می شود. به این دلیل که دریافت و ارسال تمامی دستورات از دستگاه مرکزی صورت می گیرد.

سخن پایانی

فروشگاه اینترنتی اینصب ارائه دهنده انواع دزدگیر اماکن و سیستم های حفاظتی و امنیتی می باشد. شما می توانید جهت ثبت سفارش از طریق سایت اقدام بفرمایید و یا با کارشناسان ما تماس حاصل کنید تا در زمینه خرید دزدگیر منزل به طور کامل شمارا راهنمایی کنند. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟